Pewnie wielu z was dało oszukać się na Allegro. Nie da się ukryć, że w każdym biznesie są sprzedawcy grający według swoich zasad i tym samym oszukujący wielu uczciwych kupujących.. Jednak przy transakcjach na tak dużym portalu, jakim jest Allegro sytuacja może się komplikować. Jak wygląda ostatnia aktualizacja regulaminu Allegro? O tym poniżej!
Zwrot produktu na Allegro lub w sklepie internetowym
Każdy kupujący ma prawo zwrócić zakupiony towar w ciągu 14 dni. O tym raczej każdy wie 🙂
Nawiasem mówiąc nie dziwię się, że ludzi zwracają zakupione produkty. Poniżej zamieszczam bardzo popularne zdjęcia potwierdzające, że możliwość zwrot towaru zakupionego przez internet, to dobra zmiana.
Wszystkie zamieszczone zdjęcia zostały znalezione w wyszukiwarce Google. Wiele z nich posiada znaki wodne, jeśli ktoś chciałby zamieścić informację o pochodzeniu zdjęcia, zachęcam do kontaktu.
Zły sprzedawca i dobry sprzedawca
Skoro ustawa w życie weszła, to trzeba jej przestrzegać, ale chroni ona tylko kupujących. Wielu sprzedawców natomiast jest uczciwych i oferuje doskonały towar. Pewnie każdy z was zna przynajmniej jeden sklep internetowy, w którym można kupić dobry towar w doskonałej cenie [KLIK].
Nowelizacja regulaminu na Allegro
Okazuje się, że stracić na Allegro może nie tylko kupujący, ale również sprzedający. Najnowsza aktualizacja regulaminu portalu może doprowadzić do masowego zamrożenia pieniędzy sprzedających. O co dokładnie chodzi?
Jesteś niezadowolony z zakupu i postanawiasz zwrócić towar. Następuje zwrot pieniędzy i odesłanie zamówienia. Następnie kupujący otrzymuje e-maila od Allegro, czyli automatyczną wiadomość z prośbą o potwierdzenie zwrotu. Tutaj pojawia się problem. Ponieważ kupujący może zwyczajnie przegapić tę wiadomość i nie kliknąć, aby coś potwierdzić, co uniemożliwi zwrot prowizji na konto sprzedającego…
Ile można stracić?
Problemów z kliknięciem potwierdzenia może być bardzo wiele. Brak zwrotu prowizji w skali rocznej może wygenerować wiele strat wśród sprzedawców. Większe sklepy mogą stracić setki złotych.
Dlaczego wprowadzono „blokadę” zwrotu prowizji
Sprzedający często nie grają fair wobec kupujących i przy okazji próbują wyłudzać prowizję od portalu. Jednak przy okazji owej zmiany mogą ucierpieć również ci, którzy uczciwie prowadzą sprzedaż.
Jeśli wiesz coś w tej sprawie – wypowiedz się poniżej!